iPhone’a Melodi Yüklemek

iPhone’a Melodi Yüklemek

iPhone’ununuza melodi yüklemek için elinizde yüklemek istediğiniz parçanın ‘m4r‘ hali bulunmalıdır. Eğer bu uzantıya sahip dosya elinizde yoksa iTunes üzerinde herhangi bir mp3 parçasını m4r‘ye çevirebilirsiniz. Bunun için yapmanız gereken değiştirmek istediğiniz parçayı seçip sağ tıklayarak ya da Advanced menüden ‘Create AAC Version‘ seçerek parçanın uzantısını değiştirmek.

Ardından çevirdiğiniz dosyanın uzantısı ‘m4a‘ olacaktır. Siz dosya adını elle değiştirerek uzantısını ‘m4r‘ yapmalısınız.

Parçayı iPhone’ununuza iTunes üzerinden yüklemek içinse ‘m4r’ uzantısına çevirdiğiniz dosyayı iTunes üzerine sürükleyin. Program otomatik olarak dosyayı melodi bölümüne (Ringtones) atacaktır. iPhone’u bilgisayara bağlayıp eşleştirme yaptıktan sonra melodinize diğer iPhone melodileri arasından ulaşabilirsiniz.

Not : Kullanıcımız Ömer Şahin Bey yorumunda başka bir yöntem denemiş. Ben Macbook üzerinden denedim olmuştu bu yöntem, Windows içinse Ömer Bey’in söylediği yöntemi deneyebilirsiniz. Ömer Bey’in yorumunu da buraya ekliyorum.

1-iTunes’i acıyoruz..

2-Müsic’e tıklıyoruz..

3-Müsic listesinden zilsesi yapmak istediginiz sarkıya sag tıklayıp ‘CONveRT SELECTİON TO AAC’ diyoruz convert işlemi gercekleşiyorr..

4-Dönüştürdüğümüz sarkı aynı listede görünecektir..tekrar sag tıklayıp GET İNFO tıklıyoruz acılan sayfadan OPTİONS..

5-Acılan sayfada sarkının istediginiz bölümünü (Örn:SebnemFerah’n cakıl tasları sarkısının 01:15 sn ile 02:00 saniyeleri arasını zil sesi yapıcaz dielim)START TİME=1:15 STOP TİME=2:00 Seklinde yazıyoruz..OK deyip Sayfayı kapatıyorz.

6-Bu işlemi yaptıktan sonra dönüştürdügümüz sarkıya gelıoruz..tekrar ‘CONVERT SELECTION TO AAC’ diyoruz işlemi gercekleştiriyoruz.

7-iTunes’i kapatmadan bilgisayarınızdan Belgelerim-müziğim-itunes müsic klasörüne giriyoruz üst kısımda Araclar-klasör seceneklerine tıklıyoruz Görünüm-bilinen dosya türleri için uzantıları gizle seceneğini devre dısı bırakıyoruz uygula-tamam deyip cıkıyoruz.

8-zil sesi yapmak istedigimiz sarkı orda görünecektir.MB’ı düşük olan zil sesi yapacagımz olandır..sarkıya sag tıklayıp ad değiştir diyoruz.uzantısı M4a’dır o uzantıyı M4r yapalım..uzantıyı değiştirdikten sonra sarkıya 2 kez tıklayıp itunes’ta calmasını saglıyoruz..müziğimizz LİBRARY-Ringtone kısmında görülecektir..

9-Şimdi bu ringtone’i iPhone’mza Summary-info- kısmından ringtone sekmesinden Sync edelim..zil sesimiz iPhone’da zil sesleri kısmında görülecektir..

Ayrıca zil sesi yapmak istediğiniz şarkının boyutunu en fazla 40 saniye yapmanız gerekmektedir. Eğer süreyi 40 saniyeden uzun seçerseniz zil tonu telefonunuza yüklenmeyecektir.

51 Comments

  1. çok tşkler verdiğiniz bilgiler cok pratık kolayca uygulanıyor ancak ben rıngtonu yukledıgım zaman cok uzun oldugu ıcın sync yapamıyor buna nasıl çözüm bulabılırz,şarkıyı nasıl kısaltabilirim

  2. cok saul emegıne salık

  3. parçayı convert ettim ama m4a uzantısı m4r’ye elle nasıl dönüştürülüyor, yapamadım

  4. Yıldıray Bey, dosyaya sağ tıklayın ve ‘Get Info’ (Türkçe kullanıyorsanız da bilgiler gibi bir adı olmalı) linkine tıklayın. Ardından açılan sayfada ‘Name&Extension’ başlığı altında dosyanın adı bulunmakta. Orada uzantı da görünmektedir. Oradan değiştirebilirsiniz.

  5. Uğur Bey, verdiğiniz yolu denedim, ‘Get Info’ ile açılan pencerede “Summary/Info/Video/Sorting/Options/Lyrics/Artwork” sekmeleri çıkıyor. Burada Info bölümünde Parçanın adı var evet ama uzantısı yazmıyor. Burada parçanın adının arkasına .m4r yazdım ama yine iphone’umda ringtones’a kayıt yapmadı, müzik sekmesine kayıt yapmış, oradan da zil sesi ayarlanamıyor. Sadece Summary bölümünde parçanın nerede olduğu yazılırken uzantı gösteriyor ama o sekmede de müdahale edemiyorsunuz.

  6. hala m4r uzantısı oluşturamadım!

  7. Yıldıray Bey, dosyaya sağ tıklayın ve ‘Get Info’ (Türkçe kullanıyorsanız da bilgiler gibi bir adı olmalı) linkine tıklayın. Ardından açılan sayfada Summary sekmesinin en altında “where” olarak dosyanın adresi yazıyor.Adresi takip edip dosyanın uzantısını .m4r yap. bu dosyayı itunes simgesine sürükle bırak. İşlem tamam.

  8. Bende de olmadı. Ya yöntem yanlış ya da bilgi eksik.
    Tekrar bekliyorum. doğru bilgiyi…

  9. Merhaba Dostlar;
    Şimdi size iTunes üzerinden nasıl iPhone’a zil sesi yabacagımızı anlatacagım…

    1-iTunes’i acıyoruz..

    2-Müsic’e tıklıyoruz..

    3-Müsic listesinden zilsesi yapmak istediginiz sarkıya sag tıklayıp ‘CONveRT SELECTİON TO AAC’ diyoruz convert işlemi gercekleşiyorr..

    4-Dönüştürdüğümüz sarkı aynı listede görünecektir..tekrar sag tıklayıp GET İNFO tıklıyoruz acılan sayfadan OPTİONS..

    5-Acılan sayfada sarkının istediginiz bölümünü (Örn:SebnemFerah’n cakıl tasları sarkısının 01:15 sn ile 02:00 saniyeleri arasını zil sesi yapıcaz dielim)START TİME=1:15 STOP TİME=2:00 Seklinde yazıyoruz..OK deyip Sayfayı kapatıyorz.

    6-Bu işlemi yaptıktan sonra dönüştürdügümüz sarkıya gelıoruz..tekrar ‘CONVERT SELECTION TO AAC’ diyoruz işlemi gercekleştiriyoruz.

    7-iTunes’i kapatmadan bilgisayarınızdan Belgelerim-müziğim-itunes müsic klasörüne giriyoruz üst kısımda Araclar-klasör seceneklerine tıklıyoruz Görünüm-bilinen dosya türleri için uzantıları gizle seceneğini devre dısı bırakıyoruz uygula-tamam deyip cıkıyoruz.

    8-zil sesi yapmak istedigimiz sarkı orda görünecektir.MB’ı düşük olan zil sesi yapacagımz olandır..sarkıya sag tıklayıp ad değiştir diyoruz.uzantısı M4a’dır o uzantıyı M4r yapalım..uzantıyı değiştirdikten sonra sarkıya 2 kez tıklayıp itunes’ta calmasını saglıyoruz..müziğimizz LİBRARY-Ringtone kısmında görülecektir..

    9-Şimdi bu ringtone’i iPhone’mza Summary-info- kısmından ringtone sekmesinden Sync edelim..zil sesimiz iPhone’da zil sesleri kısmında görülecektir..

    Bir teşekkür kâfidir…

  10. dosyaya sağ tıklayın ve ‘Get Info’ (Türkçe kullanıyorsanız da bilgiler gibi bir adı olmalı) linkine tıklayın. Ardından açılan sayfada ‘Name&Extension’ başlığı altında dosyanın adı bulunmakta. Orada uzantı da görünmektedir. Oradan değiştirebilirsiniz

    COK BASİT İŞLEM :) İPHONE 5 İSTEYEN VARSA 32 GB 5000 TLDEN VERRİM

  11. Merhaba

    klasör ve arama seçeneklerinde görünümde bilinen dosya türlerinin uzantılarını gizle seceneği tiklenmeiş olmazsa uzantıları görürsünüz. tabi windows kullanıyorsanız

  12. @Yıldıray Bey;masaüstü-belgelerim-müziğim-iTunes-iTunes media-music sırasını takip ederek convert ettiğiniz parçaya gelin sağa tıklayarak ”winRaR archive” oluşturun, daha sonra sağa tıklayarak ”extract here” ‘i seçin , extract başlamadan, ”rename”i seçerek eklentiyi m4a ‘dan m4r ye çevirebiliyorsunuz, biraz dolambaçlı ama deneyerek bunu buldum, sesler ”ring” olarak görünüyor ancak ben de bu sesleri ring thone olarak iphone a atamak istediğimde parçaların çok uzun olduğu uyarısını alıyorum :( bunun çözümü varsa paylaşılır mı acaba?

  13. i tunes içinde dosyaya sağ tıkla kopyala de sonra windowsta klasör aç oraya yapıştır sonra windowsta uzantıları göster orada değiştir tekrardan itunes üzerine sürükle ve bırak

  14. bende de yıldıray bey aynı şeyler çıkıyor yapan arkadaşlar yardımcı olabilir mi ?Teşekkürler

  15. ben face de beğenemiyorum ve yorum yazamıyorum eskiden oluyordu şu anda olmuyor yardımcı olabilirmisiniz rica etsem:)

  16. ömer şahin bey kaç saattir uğraşıyorum…yanlış yönlendirmeler işimide zorlaştırdı tabi ;)) sağolun çok tşk.ederim sayenizde oldu zil sesim değişti tşk tekrar:)

  17. arkadaşlar ömer şahin arkadaşımızın anlatımı harika teşekkürlerimi sunuyorum dediklerini uygulayın ama iyice inceleyerek bi defa yaptınızmı anlayacaksınız çok basit

  18. Müzik bölümünde görünen zil tonlarını silin (keep file butonuna tıklayın, yani dosyanın kaynağını silmeden sadece iTunes üzerinde silin) ve dosya içinde bulup çift tıklayın. iTunes’da otomatik olarak Ringtones bölümünde görünecektir.

  19. Yukarıda ki talimat çok net ve başarılı, teşekkür ederim fakat işlemleri eksiksiz yerine getirmeme rağmen ringtones u sync ettiğimde şarkılar eksik aktarılıyor, aktarılamayan ringtone u tek başına sync ettiğimde ise başarılı ile iphone a geçiyor. Yardımcı olursanız mutlu olurum?

    Foto aktarımı ile de ilgili sorularım var, burada sorsam olur mu yoksa ayrı bir başlık var mı?

    Teşekkürler

  20. herşey hoştu güzeldi ancak ismini değiştirmeye çalıştığımda(m4r) altta uyarı çıkıyo ve izin vermiyor…ne yapabilirim?…tekrar teşekkürler:)

  21. yükleme için en sonda tones tan yükleme yapıyoruz kardeşlerim summary infodan değil

  22. çok başarılı teşekkürler

  23. Ben yukarıdaki adımların hepsini yaptım,şarkının kısa halini de itunes da çaldım ama ringtone seçeneği çıkmıyor,yardımcı olabilir misiniz?

  24. tamam ben hallettim,yine de teşekkürler (:

  25. yahu arkadaş keşke telefonu türkçe almasaydım. i tunes da türkçe. müzik için araştırdığım bütün siteler ingilizce menulerden açıklama yapmış get info falan diyorsunuz yok bende get info die bişey içeriği görme de yok pişman oldum bu telefonu aldığıma galaxy alsaydım keşke

  26. dosya bulunamadı dio aynen ddiklerinizi yaptım

  27. dostum emeğine saglık harıka olmus denedım oluyor…teşekkurler…

  28. İyi çalışmalar, bahsedilen bu uygulama şekli doğru olmakla beraber hiçbir yerde seçilen parçanın 128 kb/sn bit hızı olması gerektiği belirtilmiyor, üzerindeki bit hızlarını bahsedilenleri yapsanızda telefon zil sesleri bölümünde görünmüyor.

  29. Yontem cok pratik , cok tesekkurler!

  30. Tesekkurler yontem cok pratik.

  31. Şimdi bu ringtone’i iPhone’mza Summary-info- kısmından ringtone sekmesinden Sync edelim..zil sesimiz iPhone’da zil sesleri kısmında görülecektir.. burası nasıl olacak arkadaşlar

  32. admin bende ıphone 4s var onun ıcınde bu program kullanılıyormu lutfen yardım edınnn lutfennnnn

  33. Ben IPhone 4s kullanıyorum. m4r yaptığım halde (128 kb/sn) yinede ses tonları kısmında göremiyorum, telefona attığımda da sadece mizik olarak görüyor zil sesi olarak kullanamıyorum. (IOS 5.1)

  34. iphone 4 te 25 sn lik bir meleodiyi syc edemedi 15snye düşürünce etti

  35. http://audiko.net/# netten convert edip 7 maddeden başlayın problem yaşanmıyo

  36. hocam aynen uyguladım ringtone a da soktum itunes da eşzamanlıyorum parça telefonda müzik kısmında gözüküyor fakat ayarlardan zil seslerine girince göremiyorum

  37. İtunes kac program sayısı

  38. adamlar açık seçik anlatmış yaaa hayret bişi halaa daa olmuyor diyorsanız pesss

    TEŞEKKÜRLERRRR dahi insanlar.. .))

  39. summary info kısmı derken neyi kastediyorsunuz sync ne?

  40. türkçesi ne ?

  41. ellerine sağlık ya… inanılmaz güzel oldu… artık her ‘marimba’ melodisini kendi telefonum sanmayacağım.. :) ELLERİNE SAĞLIK…

  42. aynı problem bende de var umut. 10.6.1 itunes sürümü… audiko’dan hallettim itunesta da görünüyor; fakat telefonda seslere baktığımda göremiyorum.

  43. Barış Bey, Türkçe kullanıyorsanız sync yerine eşleştir’i tıklayacaksınız.

  44. arkadaşlar çok güzel paylaşım herşeyi doğru yaptım ama sonunda sycn yaptıgında hala gözükmüyo zil seslerinde …

  45. Arkadaşım Helal sana çok teşekkurederım karışık gibi gelıyo ama 1 defa yap devamı gelsin… eline sağlık.

  46. merhaba arkadslar herseyı cok ıyı anlatmıssınız tesekkurler sectıgım muzıgın suresını ayarladım 0:28 sn olarak yalnız uzantıyı degıstıremıyorum klasorden gızle kısmını hallettım m4.r yapamıyorum ne olur nasıl yapacagımı anlatırmısınız ıtunes ı turkce kullanıyorum telefonum 4s..

  47. Syc yaptım zil seslerinde melodim görünmüyor. Nerde hata var ya arkadaşlar yardım eder misiniz. Bıktım artık bu iphonenun melodi seslerinden!

  48. Tamam oldu sanırım, teşekkürler bilgiler için. :)

  49. Herşeyi iyi anlatmışsınız emeginize saglık.
    peki bu yükledigimi zil seslerini nasıl silecegiz bilgisi olan varmı? silemedim ben ..

  50. dediklerinizin aynısını yapıyorum ama telefona itunes kısmına yükleniyor ringtones kısmına değil. m4r şeklinde de kaydettim. yardım edebilirsxeniz çok sevinirim

  51. arkadaşlar uzantıyı değiştirmenin yolu var yani kısa yolu misal masa üstüne attınız kesilen kısmı yani m4a dosyasını üstüne gelip f 2 basın ve ad değiştirme alanı çıkar ordan m4ayı siline yerine m4r yazın ve evet deyin.

Submit a Comment

E-posta hesabınız yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>